Po propuknutí pandemie se lidé soustředili zejména na nákupy prostřednictvím online prostoru. K vyššímu komfortu nákupů se snaží přispívat i samotní prodejci, kteří neustále přinášejí novinky. Během uplynulého týdne to byla společnost Amazon, která představila nákupní košík budoucnosti s názvem Amazon Dash Cart.
I když odborníci na maloobchodní prodej v posledních letech předpokládali transformaci nákupů více směry k digitalizaci a změnu kamenných prodejen na showroomy, zdá se, že pandemie pomohla urychlení některých kroků v tomto procesu i ke změně nákupního chování samotných zákazníků, kteří se soustředili více směry k online nákupům. Neustále se mluví také o možné druhé vlně pandemie, během níž by košík Amazonu mohl nejen snížit počet čekajících v řadách, ale i zvýšit samotný komfort nákupu. Košík je plně digitalizován a vybavený displejem. Dokáže zboží, které do něj zákazník vkládá rozpoznat, naúčtovat a po ukončení nákupu strhne částku položek přímo ze zákazníkova účtu.
Akcie společnosti po oznámení nezaznamenali výraznější růst. Právě naopak. Zatímco den před oznámením stouply akcie v důsledku pozitivního sentimentu na trhu o 3 procenta a obchodovaly se nejvyšší úrovni v průběhu 7 dní, v den představení technologické novinky zaznamenaly v důsledku převládajícího negativního sentimentu na trhu propad.
Už 23. července však společnost oznámí hospodářské výsledky za 2. kvartál 2020 a očekávání jsou pozitivní. Předpoklady počítají s tím, že Amazon ohlásí zisk nakolik Amazon zaznamenal růst reklamy, předplatného i eCom, které rostlo na úrovni 29 % (ve stejném období v roce 2019 si připsalo 17 %).
Přečtěte si recenzi vybraného forex brokera:
Obecně lze považovat propad akcií Amazonu v posledních dnech za mírnou korekci. Z ročního pohledu se totiž stále nacházejí na jedné z nejvyšších hodnot a za zmíněné období si připsali celkově 52 %. Během pátečního obchodního dne se pohybovaly kolem hodnoty 3000 USD za akcii. Z důvodu zvýšeného zájmu zákazníků o služby společnosti v důsledku pandemie a postupný přechod na ecommerce mají potenciál k dalšímu růstu i v nejbližším období.
Amazon Dash Cart však není prvním pokusem společnosti o nákup bez nutnosti placení v pokladně. V roce 2018 byl představen první obchod Amazon Go bez personálu a pokladen. Obchod byl vybaven kamerami a senzory a platbu měl stejně – jako nový DashCart strhnout přímo z účtu zákazníka. Při uvedení se však objevilo několik problémů včetně rozpoznávání osob bez možnosti identifikace obličeje, která fungovala pouze na základě tělesného typu a přesouvání zboží malými dětmi na nesprávné místa.
Amazon není jediný, který se snaží neustále pokročit, podobné projekty jako je Dash Cart již spustili různé startupy, většina z nich ale funguje na principu nutnosti skenování zboží a až potom vložení do košíku.
Olívia Lacenová, TopForex