Investoři do akcií prodejců módního zboží zažili v posledních letech jízdu jako na horské dráze. Módní průmysl je polarizované odvětví a mezi vítězi a poraženými je výběr hodnotných a ziskových investic náročný.
Toto téma rozebereme s Lukášem Ištvanem, investorem z portálu Winsidetrading.
Vliv pandemie na módu
Pandemie změnila nákupní chování a také způsobila masivní pokles módního sektoru. Ale někteří online maloobchodníci zaznamenali prudký nárůst cen akcií.
Teorie říká, že tito maloobchodníci, kteří zůstali, budou schopni monopolizovat maloobchodní prostředí a vydělat obrovské zisky, budou pokračovat v ziskovosti i po návratu k normálu. Firmy, které vydělaly, mohou nadále dominovat a kupovat jiné atraktivní tituly, které naopak měly finanční problémy.
Jaký je trend?
Přečtěte si recenzi vybraného forex brokera:
Trendem je také investovat do startupů. A to se nevyhnulo ani módnímu průmyslu. Vyplatí se sledovat aktivní startupy. V zahraničí se rychle etablují například OK My outfit – služba, kde vám při výběru oblečení poradí profesionální stylisté. Nebo Bespoke Post, kde si předplatíte limitované edice.
Chcete-li skutečně profitovat z nákupu a prodeje akcií módních značek, je třeba být profesionálem a důkladně porozumět trhu. Je třeba sledovat trendy jako udržitelnost. Pro investování je třeba vybírat i společnosti, které mají dobrou reputaci a pomáhají k přechodu na udržitelnou ekonomiku.
Pár slov na závěr
Módní průmysl je důležitým prvkem ekonomiky vzhledem k jeho vlivu na životy lidí. Jako investor byste však měli sledovat firmy, které se nejlépe vypořádaly s pandemií. Online prodejci módy jako například Zalando vzrostlo o desítky procent a elektronický obchod bude neustále růst.
Tento trend může naopak vytisknout nebo snížit zisky tradičních prodejců módních značek, které znáte z kamenných nákupních center.