Společnost Procter & Gamble působí v 10 kategoriích zboží denní potřeby se spotřebitelskými značkami, jako jsou prací prostředky Ariel, pleny Pampers a šampony Head & Shoulders. Je lídrem na trhu (s ročními tržbami 72 miliard USD v roce 2020). Společnost je však rozhodnuta inovovat a digitalizovat. Jelikož od začátku koronakrize lidé zůstali doma a předzásobili se produkty osobní péče a péče o domácnost, PG zaznamenala jedny z nejlepších čtvrtletí za mnoho let.
Společnost měla v úmyslu koupit onlinového prodejce dámských holicích potřeb Billie, ale tento plán se nemohl uskutečnit, jelikož v prosinci Federální obchodní komise proti tomuto obchodu vznesla oficiální námitku. Pro společnost je to drobný nezdar a lidé by si mohli myslet, že se tento gigant nebude schopen přizpůsobit novým online prodejům. Výnosy společnosti z elektronických prodejů se však v současné době pohybují někde mezi 11 % a 12 %, přičemž ještě před čtyřmi lety tvořily přibližně 6 %.
Když byly vytvořeny Dollar Shave Club a podobné značky, staly se hlavním důvodem, proč akcie holicích strojků Gillette od PG spadly do roku 2017 ze 70 % na americkém trhu na méně než 50 % na trhu, jak uvádí Euromonitor International. Velký nárůst nákupů směrovaných přímo spotřebitelům představil niche značky mycích a pracích prostředků, produktů péče o pleť a dalších prostředků zákazníkům, kteří se dříve zaměřovali na produkty, které mohli najít v okolních obchodech.
Společnost dělá, co může, aby se modernizovala, což je pro ni jako pro společnost vnímanou většinou jako podnik „ze staré školy“ velký krok. Díky všem změnám v globální ekonomice se zdá, že společnost Procter & Gamble je dnes stejně stabilní, jako byla před 20 lety. I její budoucnost vypadá růžově.
Přečtěte si recenzi vybraného forex brokera:
Cena akcií PG je na úrovni před pandemií COVID-19. Během března 2020 dosáhla cena akcií PG maxim roku 2018 (pokles o 25 %, ze 128 USD na 96 USD). Během následujících čtyř měsíců šla cena nahoru, růst pokračoval a v roce 2020 skončil na ceně 139,27 USD. Úroveň před covidem-19 je nový stimul, který dává společnosti solidní základ pro další růst ceny.
Obrázek 1 – Výkonnost akcií PG, denní základ (tradingview.com)
Společnost Procter & Gamble se zaměřuje na poskytování značkového spotřebního baleného zboží zákazníkům po celém světě. Společnost působí v pěti segmentech: zkrášlující přípravky, péče o vzhled, zdravotní péče, péče o textil a domácnost a dětská, dámská a rodinná péče. Společnost své produkty prodává přibližně ve 180 zemích a teritoriích, především prostřednictvím maloobchodních prodejců smíšeného zboží, prodejen potravin, prodejen s klubovým členstvím, drogérií, obchodních domů, distributorů, prodejen zboží pro děti, specializovaných prodejen se zkrášlujícími přípravky, elektronického obchodování, frekventovaných drobných provozoven a lékáren. Své produkty nabízí například pod značkami Olay, Old Spice, Safeguard, Head & Shoulders, Pantene, Rejoice, Mach3, Prestobarba, Venus, Cascade, Dawn, Febreze, Mr. Clean, Bounty a Charmin.
Jozo Perić, hlavní analytik CapitalPanda