Širší akciový trh se vrhl do medvědího trendu a analytici se jednohlasně shodnou na tom, že krize do konce roku nastane, pokud ještě nenastala. Většina společností omezí výrobu, začne propouštět zaměstnance, což se odrazí na propadu hodnoty akcií.
Je jasné, že ne všechny společnosti se propadnou stejně, protože společnosti jsou rozdílné cyklicky, a některé z toho dokonce vytěží.
Propuknutí krize vyvolané koronavirem, které způsobuje nemoc COVID-19, pomohlo upozornit na množství podniků, které by touto pandemií nemusely být zraněné, ale nakonec by mohly vytěžit z opatření vyvolaných s vypuknutím choroby.
Současná krize vedla k omezením cestování po celém světě a stále více lidí je přinuceno k práci z domu. Také zde jsou školy, které byly uzavřeny a přešly na online studium. Země jako Itálie nebo Francie přistoupili k zákazu vycházení, což přimělo lidí trávit více času doma, a nahrává provozovatelům streamovacích služeb.
Zájem je ale někdy tak velký, že Netflix byl v Evropě nucen na žádost EU dočasně snížit rychlost streamingu videí v zájmu zachování hladkého fungování internetu. V horší kvalitě budou v Evropě zpočátku dostupné i služby Disney +.
Přečtěte si recenzi vybraného forex brokera:
Disney + je konkurenční službou Netflix, která má téměř 167 milionů předplatitelů. Služba v Evropě začala fungovat před 14 dny s působením v zhruba 10 zemích. V Indii, kde začala až minulý týden, přibylo zhruba osm milionů zákazníků. I na základě těchto rozšíření na nové trhy dosáhla dnešním dnem od uvedení na trh před pěti měsíci více než 50 milionů účastníků. To je téměř dvojnásobek předplatitelů od posledního zveřejnění v únoru.
Akcie se od začátku roku snížily o 30 % na včerejší hodnotu 101,07 dolarů. Po zveřejnění nárůstu odběratelů na 50 milionů akcie společnosti před otevřením burzy vzrostly o přibližně 6 %.
Disney má však diverzifikovanou firmu se solidní hotovostní pozicí, aby nadále odměňovala své investory i v tomto období oslabení ekonomické aktivity, které nepotrvá věčně. Obsah je králem v oboru a Disney vlastní duševní práva k mnoha z nejcennějších franšíz a postav. Společnost staví značky na svých duševních vlastnostech a zpeněžení jejich prostřednictvím více platforem současně: filmy, televizní programy, hračky, zábavní parky, online hry atd.
Důležité je, že přímá distribuce se společností Disney + umožní společnosti Disney vyloučit zprostředkovatele s cílem lépe kontrolovat zkušenosti zákazníků a potenciálně zvýšit úroveň ziskovosti. Úspěšná služba předplatného s loajální zákaznickou základnou může být pozoruhodně hodnotná, pokud jde o dlouhodobý růst výnosů.
Na druhé straně je však nutné myslet na fakt, že na střednědobém až dlouhodobém horizontu hodně záleží na délce pandemie a následné ekonomické škodě. Pokud podniky budou postupně přistupovat k propouštění, spotřebitelé budou muset dělat tvrdé rozhodnutí o tom, jak utrácet své peníze. A i přesto, že streamovací služby společností jako například Netflix, Amazon Prime Video nebo Disney + jsou úžasné, ale nejsou to služby nezbytné pro život, a tak budou jako první vyloučeny ze spotřeby.